Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018

Τουρισμός: Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στην Ελλάδα

Τουρισμός: Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στην Ελλάδα
Ο τουρισμός στην Ελλάδα αποτελεί βασικό στοιχείο της οικονομικής δραστηριότητας και είναι ένας από τους σημαντικότερους τομείς της χώρας.

Αποτελεί μια οριζόντια δραστηριότητα η οποία επιδρά σε πολλούς κλάδους της Οικονομίας (π.χ. εστίαση, διαμονή διασκέδαση κλπ) και αφορά σε πολλές, διαφορετικές περιοχές του κοινωνικού και παραγωγικού ιστού της χώρας μας.
Η Ελλάδα προσέλκυσε 26,5 εκατομμύρια επισκέπτες το 2015 και 30 εκατομμύρια επισκέπτες το 2016 με ανοδική πορεία το 2017 και 2018.
H χώρα μας βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση στον κλάδο τουρισμού, λόγω του καλού κλίματος, της τοποθεσίας της και της ιστορίας της. Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει ανταγωνιστική δύναμη στον τομέα του τουρισμού.
Δεδομένης της αυξητικής τάσης στον κλάδο του τουρισμού στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, είναι σημαντικό να εστιάσουμε στο ποιες στρατηγικές κινήσεις χρειάζονται, ώστε ο κλάδος να πετύχει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα στο άμεσο μέλλον:
Ανθρώπινο Δυναμικό: Στήριξη του τουρισμού μέσω της εκπαίδευσης, με τη δημιουργία και την εφαρμογή προγραμμάτων επιμόρφωσης. Ο στόχος εδώ είναι ο εμπλουτισμός των γνώσεων και η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και συνεχή εκπαίδευση όλων των ασχολούμενων με τον τουρισμό, με στόχο όχι μόνο την επαγγελματική προσέγγιση και διαχείριση των προβλημάτων, αλλά και την απόκτηση επαγγελματικής συνείδησης.
Ποιοτικός Τουρισμός: Ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μέσω του σχεδιασμού και της υλοποίησης προγραμμάτων σε διάφορες τουριστικές περιοχές. Ένας προορισμός για να θεωρηθεί ότι έχει ποιοτικό κόσμο πρέπει με κάποιον τρόπο να προσελκύσει τους οικονομικά ευκατάστατους ή τους τουρίστες από πλούσιες χώρες. Είναι γεγονός πως οι επισκέπτες, ξεκινώντας από τη μεταφορά, θέλουν άνετη μετακίνηση με απευθείας πτήσεις. Χρειάζονται μέσα μαζικής μεταφοράς που θα τους παρέχουν ξεκούραστη μετακίνηση αποφεύγοντας προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν (π.χ. το ενδεχόμενο μιας ηλίασης από την αρκετή ώρα αναμονής στη στάση περιμένοντας το λεωφορείο). Οι επισκέπτες όπως και οι κάτοικοι σε τουριστικά μέρη και όχι μόνο πρέπει να μπορούν να κάνουν ξέγνοιαστοι τη βόλτα τους σε πεζόδρομους χωρίς να κινδυνεύουν από μηχανάκια. Έχουν την ανάγκη να βλέπουν κάτι όμορφο και όχι μπλε – κίτρινες – κόκκινες οικοδομές, οικόπεδα σκουπιδότοπους – ασοβάτιστα κτήρια επί χρόνια.
Εκτός από τα καταλύματα και τις πτήσεις απαιτούνται ποιοτικά εστιατόρια και ποιοτικά beach bar. Οι μαρίνες πρέπει να διαθέτουν όλες τις παροχές για τα σκάφη.
Άλλο σημείο στο οποίο πρέπει να σταθούμε, αποτελεί το επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας μας, το οποίο ο δείκτης ανταγωνιστικότητας του τουρισμού του world economic forum, το κατατάσσει στην 103η θέση παγκοσμίως.
Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός πως αρκετοί είναι οι τουρίστες που επιθυμούν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους να κάνουν θεραπείες ομορφιάς και αναζωογόνησης καθώς η χώρα μας διαθέτει τις απαραίτητες συνιστώσες ( ιδανικό κλίμα, οργανωμένες ιαματικές πηγές/ λουτρά κ.α. ). Ωστόσο ο τουρισμός της υγείας στην Ελλάδα δεν είναι οργανωμένος, δεν προωθείται στο εξωτερικό τη στιγμή που σε διάφορες άλλες χώρες του κόσμου (π.χ. Κύπρος, Τυνησία,, Ουγγαρία, Ιταλία, Ισπανία, Μαρόκο, Τουρκία, Ισραήλ) λειτουργούν οργανωμένα κέντρα ιατρικού τουρισμού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, η Ελλάδα να χάνει πολύτιμα κέρδη.
Είναι ευρέως κατανοητό λοιπόν πως με την υιοθέτηση των σωστών στρατηγικών επιλογών και την ταχεία ανάπτυξη του τουρισμού τα προσεχή έτη, θα υπάρξει σημαντική συνολική ανάκαμψη στην οικονομία της χώρα μας.
Επιπλέον μέτρα που πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα αποτελούν η δημιουργία στρατηγικών συμμαχιών μεταξύ των τουριστικών επιχειρήσεων με στόχο τη βελτίωση των οικονομικών τους μεγεθών, η σωστή και έγκαιρη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών που υιοθετούνται από τις τουριστικές επιχειρήσεις έτσι ώστε να βελτιωθεί αλλά και να προωθηθεί το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν, η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού (υγείας, θρησκευτικός, αγροτικός), η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με παράλληλη ανάπτυξη των προαναφερθέντων μορφών τουρισμού, η καταπολέμηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών που λειτουργούν αποτρεπτικά στις όποιες, ιδιωτικές όπως επίσης και οι προσπάθειες ανάληψης επενδυτικών πρωτοβουλιών.
Απαιτείται λοιπόν κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου και σταθερού εθνικού σχεδίου, για την ανάπτυξη του τουρισμού, που μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για εκατομμύρια τουρίστες, με τα αντίστοιχα οικονομικά οφέλη για όλες τις περιοχές της ελληνικής επικράτειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου